بحث هذه المدونة الإلكترونية

الأربعاء، 29 مارس 2017

السيسى بين الولاية والنبوة
هل السيسى ولى ---- ام انبى ؟؟؟؟
الولاية والنبوة
عند معتنقى الديانة الصوفية فأن الولى اعلى مقاما من النبى
وبالتالى فقد ياتى الولى بعكس ماجاء به النبى -- ولاحرج
السيسى ولى -- ام نبى ؟؟؟
**********************************************************
عقيدة السيسى
المخلص
 ربنا خلقني طبيب أوصف الحالة، هو خلقني كده، أبقى عارف الحقيقة وأشوفها، ودي نعمة من ربنا، اسمعوها مني، وزعماء كل الدنيا خبراء المخابرات والسياسيين والإعلاميين، وكبار الفلاسفة قالوا للناس اسمعوا كلام الراجل ده
############################
 ياسر رزق، رئيس تحرير صحيفة "المصري اليوم"، وجه سؤالا للفريق عبد الفتاح السيسي، قال فيه: "حضرتك كنت تتوقع إنك تتولى قيادة الجيش المصري؟ ورد السيسي: "قيادة الجيش المصري ----- ؟؟؟؟ و أكتر من كده؟ .
################################
 وأضاف السيسي: "أنا من الناس اللي كان لهم تاريخ طويل من الرؤى، وده ليك إنت يعني". يقصد أن هذا الكلام ليس للنشر
 ووعد رزق بعدم نشر تلك المعلومات، مشيراً إلى أنه سوف يستخدمها في أوقات لاحقة، وقال: "مش هنشرها لألألأ بس هستخدمها بعد كده".
وواصل السيسى الحديث قائلا: "أنا بطلت أتكلم عن المنامات والرؤى من 7 أو 88 سنين؛ أو من 2006، لكن أنا دايما كانت ليّ منامات ورؤى
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
((وشفت كتير جدًا من الأمور اللي حصلت بعدها ومحدش قدر يفسرها من 35 سنة))
#####################
المنام الأول
وقاطع رزق وزير الدفاع المصري، وسأله: "بتشوف حضرتك نفسك على عرش مصر؟، ويرد السيسي قائلاً: "الموضوع مش كده، أنا شفت كتير أمور، بعضها حصل، وبعضها لسه،
وما كنش حد يقدر يفسرها في حينها". وتابع السيسي، مشدداً على أن هذا الكلام ليس للنشر، ويرد رزق مؤكداً أنه لن ينشر ضمن المقابلة.
ويستطرد السيسي سارداً أربعة منامات له،
وقال: "شفت نفسي في المنام من سنين طويلة جدًا، من 35 سنة رافعًا سيفا مكتوب عليه "لا إله إلا الله" باللون الأحمر". ويقاطعه رزق: "لا إله إلا الله باللون الأحمر"، ويؤكد السيسي: "باللون الأحمر نعم".
الثاني
أما المنام الثاني
##################################
فقال عنه: "وإن أنا في إيدي ساعة عليها نجمة خضرا وضخمة جداً،
أوميجا، والناس بتسألني (اشمعنى انت اللي معاك الساعة دي؟!) قلت لهم الساعة دي باسمي، هي "أوميجا" وأنا "أبدلفتاح" رحت حاطط الأوميجا مع العالمية مع عبد الفتاح".
###################################
أما حلم السيسي الثالث، حول الرئاسة، قال: "وفي منام تالت يتقاللي (هنديك اللي مديناهوش لحد)، أي سوف نعطيك ما لم نعطيه لأي إنسان آخر.
رئيس الجمهورية
###################################
وروى السيسي المنام الرابع،
وقال: "أنا مع السادات بكلمه
وقالي أنا كنت عارف إني هابقى رئيس الجمهورية، وقلت له: وأنا عارف إني هابقى رئيس الجمهورية".
المخلص تلميذ صالح ابو خليل
المخلص هو من كلف الجفرى بتعليمكم صحيح الاسلام
الجفرى هو من يقول ان الاولياء ارفع مقاما من الانبياء وان الولى يستطيع ان يطلع على اللوح المحفوظ
وان النبى صلى الله عليه وسلم قد اخرج يده من قبره ليسلم على الرفاعى
وصالح ابو خليل مدعى النبوة وللحديث بقية
لاحظ:- الربط الدائم بين ماتمر به مصر الان وبين السنوات العجاف التى مرت بها مصر فى عصر سيدنا يوسف عليه السلام والحديث الدائم عن نبوة السيسى
لماذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عندما يفرض الولى عليك تعاليم اوقوانين او تشريعات مخالفة لما اتى بها النبى -- فلا حرج -- فالولى اعلى مقاما من النبى
فالولى يمتلك العلم الذى لايمتلكه الانبياء
وسندهم - اى معتنقى الديانة الصوفية - سندهم فى ذلك هو قصة العبد الصالح وسيدنا موسى اومايسمونه (سيدنا الخضر)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق